Möjlig strejk hos British Airways från tisdagen den 10:e januari

04 januari, 2017

I samband med julhelgen så aviserades en strejk av British Airways kabinpersonal. BA lämnade ett löneförslag som skulle gås igenom av fackförbundet och fattas beslut om, vilket nu är gjort.

Nu visar det sig att det nya löneförslag inte har godkänts, varvid en avisering gällande en 48-timmarsstrejk från och med den 10 januari har utfärdats av fackförbundet Unite att äga rum den 10:e och 11:e januari.

Strejken kommer att påverka personal som anställts hos BA efter 2010, vilket innebär att det berör ca 15% av kabinpersonalen.

BA bekräftar 6 januari att alla flygningar till och från London Gatwick och London City kommer att fungera som vanligt. Endast ett fåtal flygningar kommer att påverkas till och från London Heathrow, men flygbolaget har gjort några små förändringar i tidtabellen för att förhindra inställda flygningar.

Källa: British Airways