Aviserad Pilotstrejk hos Brussels Airlines 14 och 16 maj

11 maj, 2018

Fackligt anslutna piloter hos Brussels Airlines (SN) planerar att genomföra två 24-timmarsstrejker den 14 och 16 maj för att kräva högre lön och bättre arbetsförhållanden. Om arbetet upphör, kommer arbetstoppet att leda till flygavbrott och förseningar vid Bryssel-Zaventem Airport (BRU), vilket Myndigheterna uppskattar till att över 550 flygningar kan ställas in den 14 och 16 maj, och beröra över 60 000 passagerare.

Brussels Airlines erbjuder full återbetalning till passagerare med flygningar som är planerade till 14 och 16 maj, eller en kostnadsfri ombokning till ett senare datum före den 30 juni. Transportören planerar att erbjuda alternativa flygningar på andra tillgängliga flygbolag, inklusive Lufthansa Group-bolagen .

Fraktflyget kan också komma att påverkas.

Alla passagerare som berörs kontaktas via e-mail av flygbolaget direkt.

Välkommen att kontakta ditt ordinarie bokningsteam för ytterligare information och hjälp med ombokning.

Källa: SN Brussels Airlines