Aviserad strejk 13 februari i Bryssel

11 februari, 2019

Brussels Airlines (SN) har aviserat en strejk som påverkar alla ankomster och avgångar till/från Brussels Airport (BRU) den 13 februari på grund av en planerad arbetstrejk.

Strejken  kommer sannolikt att orsaka betydande störningar för  samtliga flygbolag som  trafikerar BRU och andra flygplatser i Belgien.

Brussels Airlines-flygningar som enligt tidtabell ska lämna platser i Afrika och Kanada sent den 13 februari, och anlända  till BRU 14 februari, kommer att trafikera som planerat. Flygbolaget har uppmanat passagerare som berörs av strejken att ringa för att boka om flyget på alternativa datum eller begära återbetalning av biljettkostnaden. Flygbolaget räknar inte med att behöva dras med strejkrelaterade flygstörningar den 14 februari.

Myndigheterna på Brussels South Charleroi Airport (CRL) har meddelat att även de stänger ned verksamheten den 13 februari pga den planerade strejken. Detta kommer att påverka vissa flyg som även är planerade att anlända till CRL sent den 12 februari då de kommer att landa på Lille Airport (LIL) i Frankrike i stället.

Återbekräfta alla flygningar som är planerade till den 13 februari till/från BRU. Om ombokning blir nödvändig uppmanas att göra alternativa researrangemang så snart som möjligt, eftersom flygningar hos alternativa transportörer eller datum sannolikt kommer att bokas upp snabbt.  Checka inte ut från hotellbokningar förrän resan är bekräftat.

Om dina reseplaner påverkas av ovanstående eller om du behöver ytterligare information, vänligen kontakta ditt bokningsteam på HRG.

Källa: HRG Travel Alert / Brussels Airlines