HRG Nordic har vunnit resebyråkontrakt med Rolls-Royce – tar över deras gamla resebyrå

06 februari, 2018

Resebyrån HRG Nordic har vunnit ett stort internationellt kontrakt med Rolls-Royce. Samtidigt övertar HRG den resebyrå som tidigare hade avtalet.

HRG Nordic tar över G Travel Ulsteinvik, som i många år har hanterat Rolls Royces resor i Norge. Övertagande av företaget innebär att HRG tar över hela verksamheten på G Travel Ulsteinvik.

-Detta är en stor och viktig händelse för HRG Nordic. Rolls-Royce kommer att vara en av våra största kunder i Norge, och avtalet kommer att bidra till  hela vårt internationella nätverk “, säger Christer Nordlund, HRG-koncernens europeiska chef.

HRG Nordic övertar G Travel Ulsteinvik  till följd av det nya kontraktet

“Det finns mycket god kunskap i ” Viking Travel Agency “i Ulsteinvik, en byrå som har ca 25 anställda. HRG Nordic har en god anslutning av nya  kunder, så det är välkommet att få fler skickliga medarbetare till företaget, säger HRG’s nordiska direktör Mattias Andersson.

-Vårt mål är att utveckla denna miljö till en integrerad del av HRG-familjen i Västra Norge

-som idag redan omfattar kontor i Bergen, Haugesund, Stavanger och Ålesund. Det kommer att bli positivt för både kunder och anställda, säger Mattias.

Önskar HRG välkommen

Bjørn Klubbenes har ansvarat för resebyrån i Ulsteinvik i mer än 35 år. Han är glad att bli en del av HRG-gruppen:  –Vi är mycket glada att ta detta steg.

-Att en stor global aktör som HRG kommer att fokusera på vårt distrikt och vår byrå ser vi som en förtroendeförklaring

-Vi är övertygade om att HRG kommer att stärka byrån i framtiden, både när det gäller tekniska lösningar och som ett led i ett internationellt nätverk, säger Klubbenes.

HRG Nordic i Ulsteinvik fortsätter driva verksamheten med samma personal och ledning på plats och med samma höga servicenivå som tidigare.

Om HRG:

Hogg Robinson Group (HRG) är ett av världens största resebyrånätverk med 14 000 anställda i 120 länder. I Norge är vi en av de största aktörerna på affärsresor. Förutom sex helägda resebyråer är 16 lokala byråer över hela landet anslutna som franchisetagare – på Privatresemarknaden agerar under varumärket Bennett Ferie och inom Affärsresemarknaden som HRG Nordic.