Information gällande bokningar med Air India

06 december, 2018

Flygbolaget Air India har beslutat att stänga ner bokningsmöjligheten för resebyråer i bokningssystemet Amadeus, vilket påverkar HRG Nordic.

I och med beslutet hos Air India om att inte längre vara bokningsbara i Amadeus så påverkas kunderna hos HRG Nordic.

Kunder som har befintliga bokningar som har bokats hos HRG har blivit kontaktade och informerats om att vi efter denna åtgärd inte längre kommer åt bokningarna och därmed inte ser eventuella tidtabellsändringar, avbokningar etcetera i bokningssystemet. Dessa ändringar kommer att skickas direkt till resenärerna från Air India via ett mail eller sms.

Vi ser gärna att de av våra resenärer som erhåller en tidtabellsändring kontaktar oss så att vi får en möjlighet att säkerställa med flygbolaget att allt är OK i din bokning.

– Framtida bokningar med flygbolaget-

Vi kommer att kunna hjälpa våra kunder att boka Air India framöver. Bokningarna kommer att hanteras som ett  WEB-bolag vilket innebär att betalning måste ske med personligt kreditkort.

Att vi påverkas av dessa yttre omständigheter är något vi beklagar och hoppas på er förståelse när vi försöker lösa de uppkomna förändringarna på smidigaste möjliga sätt för dig som kund.