LOT Polish Airlines firar 90 år

15 april, 2019

I år är det 90 år sedan LOT Polish Airlines välkomnade sina första passagerare ombord. Efter leverans av 13 nya flygmaskiner under år 2019 kommer flygplansflottan öka till 90 i antal vilka ska trafikera mer än 100 destinationer över hela världen.

Sedan 2016 har LOT utökat sitt linjenät med 65 nya förbindelser, inklusive flyg till Miami, Los Angeles, Seoul och Singapore. Som ett resultat har LOT blivit det snabbast växande flygbolaget i Europa enligt Flight Global och det bästa flygbolaget från Central- och Östeuropa enligt Global Traveler. År 2018 transporterade de över 8,8 miljoner passagerare, vilket är mer än dubbelt så många som tre år tidigare.

Nästan 9 miljoner passagerare år 2018

Under 2018 transporterade LOT 8,8 miljoner passagerare via Warsava till mer än 100 destinationer runt om i världen.  Flygbolaget arbetar med att ständigt utvecklas med inköp av nya maskiner och utökad service för att möta efterfrågan hos kunderna.

LOTs hub i Warsawa är effektiv och bekväm att transferera på, och det perfekt planerade linjenätet med LOT erbjuder snabba byten med bekväma avrese- och ankomsttider.

Medlem i Star Alliance sedan 2003

Företagsprogrammet LOT Dla Firm program är ett program som erbjuder ditt företag förmåner där alla anställdas resor summeras ihop och bildar poäng. Poängen kan bl a nyttjas på: Flygbiljetter, Uppgraderingar, Hotellövernattningar och extra bagagevikt mm. Varje enskild resenär samlar samtidigt poäng på sin personliga Miles & More. Välkommen att kontakta oss på HRG om du har frågor om detta eller vill ansluta ditt företag.