Möt Erica Almert – en av HRG’s anställda på Meetings and Events

29 maj, 2019

Vi fortsätter vår artikelserie där vi då och då presenterar medarbetare inom HRG Nordic i Sverige, och hoppas att du som läsare ska finna det intressant att se vilka vi är och vad vi gör ’bakom kulisserna’.

Möt Erica Almert

I Ericas roll ingår att söka upp affärer hos våra befintliga HRG-kunder inom event (incentive-resor, kick off’er, konferenser). Hon finns även med som en bro mellan projektledare och kunder i större affärer för att se till att vi ’tänker sälj’ hela vägen.  HRG arbetar också med många kunder som inte har HRG som affärsresebyrå men som använder oss som sin eventbyrå.

Jag började på HRG i augusti 2017, så snart har det blivit 2 spännande år. Mycket har hänt sedan dess.

Karriären startade på Nyman & Schultz och därefter vidare till American Express för att vara med och starta upp American Express Platinum Card Travel. Efter det blev det 9 år på Select Travel med privatresor inom lyxsegmentet. Innan HRG så arbetade Erica 11 år med Motivation- och säljtävlingar där hon var ansvarig för resedelen och producerade alla event samt incentive-resor.

Att skapa en WOW-upplevelse till kunder är den bästa kicken i livet!

-Jag älskar att jobba med service och träffa kunder. Att få överraska och skapa en WOW-upplevelse till kunder är den bästa kicken i livet. Att sedan få hjälpa till med att tipsa om restauranger och hotell ute i världen är som att få arbeta med sin hobby. Jag kan ägna timmar åt att leta upp nya ställen, hotell, restauranger och knasiga aktiviteter på min fritid. När jag sedan får sälja in dem till kund är lyckan total.

-Att tillsammans med mina fantastiska kollegor få bevisa för kunder att vi på HRG Meetings & Events kan göra precis samma saker som andra eventbyråer är även något som driver mig. Att vi kan ordna fester, incentiveresor, konferenser, galor mm vet kanske inte alla, men jag kan berätta att projektledarna på HRG Meetings & Events är grymma och överraskar dagligen kunderna med sina kunskaper. Att få arbeta med det här gänget är en ynnest.

Från stora till små events

-HRG Meetings & Events gör allt från stora till små events. Listan kan göras lång men här är några saker vi gör;  konferenser, incentive/ belöningsresor, innehåll/röda tråden, utbildningar, möten, seminarier, lanseringar, kickoff’er, flyg & hotellbokningar, logistik- deltagarhantering.

Hållbara event

-Hållbarhet är en fråga som är aktuell för många kunder och vi hjälper självklart till för att se till att eventet blir så hållbart som möjligt. Tex att vi kan använda en eventapp istället för ett tryckt program till att äta mer vegetariskt och närodlad mat. Listan kan göras lång.

Vilket mervärde tillför du och dina kollegor våra kunder?

-Vår kunskap och service, vi tar hand om allt. Projektledarna reser med och ser till att allt flyter på som det ska. Vår kund kan koncentrera sig på att ta hand om sin personal och sina kunder på plats. Vi vet att det är mycket som man måste tänka på, mycket kan gå fel därför ligger vi alltid ett steg före och säkrar upp så inget ska gå fel.

Ditt personliga favoritresmål?

-Afrika är alltid ett drömresmål. Det finns så mycket att göra och se där, och jag blir aldrig mätt på den kontinenten. Maten och drycken är även den oslagbar. Med grupper är det inte destinationen i sig utan det är vad man kan göra på en plats som är det viktiga. WOW-momentet är viktigt, så drömmen är hela tiden att överraska och att vara kreativ så kunden inte tidigare har gjort eller hört om den föreslagna aktiviteten. En dröm är att få bila genom Italien i vetaranbilar med en grupp eller att få ta ett gäng ut till Pampas i Argentina och leva som cowboys.

Nu har vi några kommande resereportage att se fram emot! Genom Italien på 4 hjul i en veteranbil eller från hästryggen på Pampas! Eller varför inte båda två!

Vill du veta mer och komma i kontakt med Erica eller någon av hennes kollegor och få hjälp med ett oförglömligt event? Kontaktuppgifterna hittar du här:

HRG Nordic Meetings &  Events
Telefon: 0770 – 457 285