Nextjet har ställt in sina betalningar och har ansökt om konkurs

16 maj, 2018

Onsdagen den 16 maj ställde Nextjet AB och Nextjet Sverige AB, in sina betalningar och ansökte om konkurs. Samtliga flygningar från och med klockan 13:00 har ställts in meddelar flygbolaget i ett pressmeddelande.

-Det är djupt beklagligt att styrelsen tvingats ta detta beslut. Speciellt för våra passagerare som direkt drabbas av detta och för vår personal, men också för våra leverantörer och samarbetspartners. Vi har gjort allt som står i vår makt för att hitta en lösning, men tyvärr inte lyckats. Det som nu sker är att en konkursförvaltare ska utses som kommer att ta beslut om bolagens framtid säger Nextjet’s VD Magnus Ivarsson.

Den inställda trafiken slår direkt mot i första hand åtta svenska flygplatser som nu blir helt utan inrikes flygtrafik till Stockholm. Merparten av dem ligger i Norrland:

– Hemavan-Tärnaby
– Vilhelmina
– Lycksele
– Arvidsjaur
– Gällivare
– Kramfors-Sollefteå
– Karlstad
– Jönköping

Mot bakgrund av att samtliga flygningar ställs in går det inte längre att boka biljetter och det är heller inte någon idé för våra passagerare att ta sig ut till respektive avreseflygplats. Den som har en bokad resa rekommenderas att ta kontakt med sin resebyrå eller kortutgivare för vidare hantering. Nextjets kundtjänst kommer att hålla stängt tills vidare.

HRG söker fram samtliga resenärers bokningar och informerar dessa om konkursen.
Vänligen kontakta HRG för ytterligare frågor.  Se även information HÄR

Källa: Nextjet