Nytt direktflyg till Luxemburg från Arlanda med SAS

20 maj, 2019

I början av november börjar SAS flyga direkt till Luxemburg från Stockholm Arlanda Airport. Med tre avgångar i veckan blir det ännu smidigare för resenärerna att resa mellan de europeiska städerna. SAS är det enda flygbolaget som erbjuder en direktförbindelse på sträckan.

SAS nya direktlinje från Luxemburg till Stockholm, som startar 4 november, ger en ökad tillgänglighet mellan länderna. Under föregående år reste drygt 20 000 resenärer från Arlanda till Luxemburg, vilket är mer än en fördubbling på bara fem år. Luxemburg är ett av de minsta men samtidigt charmigaste länderna i Europa. Det ligger centralt i Europa, angränsande till Tyskland, Belgien och Frankrike.

Måndagar, onsdagar och fredagar

Direktlinjen flygs på måndagar, onsdagar och fredagar med flygplansmodellen Bombardier CRJ-900 med plats för 90 resenärer. Flygtiden är 2 timmar och 15 minuter. Hittills i år har SAS lanserat sex nya flyglinjer från Swedavias flygplatser. Nyheter för sommaren är bland annat flyg från Arlanda till Neapel och Beirut, samt från Göteborg Landvetter Airport till Faro.

– Luxemburg är en av Europas finansiella knutpunkter och där finns även en rad viktiga EU-institutioner. Samtidigt är det ett fascinerande land och en huvudstad med anrik historia som erbjuder ett rikt kulturliv för fritidsresenärer. Det är mycket glädjande att vi nu kan erbjuda våra resenärer ytterligare en direktförbindelse som de efterfrågat, säger Karl Sandlund, EVP Commercial på SAS.

Källa: SAS